29.06.2010

Nålebinding for begyndere

Er du ny udi kunsten at nålebinde og har du ikke lige adgang til nogen der kan lære dig det, eller vil du gerne overraske en du kender ved at have lavet noget i nålebinding?

Der er mange måder hvorpå man kan lære at nålebinde.

1. Få en du kender til at lære dig det.
2. Lær det selv, via videoer på internettet.
3. Forsøg at forstå det igennem en bog.

Jeg hælder mest til nr. 1 og nr. 2.
Det er dog igennem nr. 3 at jeg selv har lært det, men har siden hen lært mange andre at nålebinde face-to-face men også ved at henvise dem til videoer på nettet.

Jeg har fundet nogle videoer på internettet, og for at gøre det lettere for jer derude at finde dem, har jeg samlet dem her, så I kan se dem direkte på siden.

Dog skal jeg huske jer på at det er altså ikke mig der har lavet videoerne, det er nogen jeg har fundet på internettet. Og de fleste, hvis ikke alle, er ikke på dansk.
Men heldigvis behøver man ikke at forstå hvad de siger, så længe man kan følge det de gør med nålen.

Fordelen ved video er også at man kan sidde derhjemme når man har tid og overskud til det, og at man kan pause videoen når man synes man vil arbejde videre med det man lige har lært, inden man går videre med det næste i videoen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar